ARTMix indviet af Kulturministeren

27. august 2014 | Johannes Larsen Museet

Risingskolen i Odense lagde tirsdag hus til åbningen af et storstilet formidlingsprojekt, der tæller hele 6 nye digital formidlingsværktøjer skabt i et samarbejde mellem 9 fynske kulturinstitutioner. 

Kulturminister Marianne Jelved og Odenses kulturrådmand Jane Jegind forestod lanceringen af ICE - Interactive Culture Explorer, herunder en ny digital formidlingsapp til Johannes Larsen Museet.

ARTMix er udviklet i samarbejde med Brandts og Faaborg Museum og med den på sin tablet, kan man få lov at ændre på Johannes Larsens - og andre kunstneres - billeder.

Formidlingsværktøjet er udviklet til bruge for skoleelever i 7.-9. klasse, der skal lære om, hvordan kunstnere bruger komposition og andre visuelle virkemidler i deres kunst. Men ARTMix er også sjov og lærerig for alle andre.

ARTMix er bedst på tablets (= store skærme), men fungerer også på smartphones. Appen kan downloades her:

Du kan også låne en tablet af museet næste gang du besøger os, så du kan prøve ARTMix.

Projektet "Interactive Culture Explorers" er støttet af Kulturregion Fyn. Læs mere om "Interactive Culture Explorers" her.

 

Nyheder

Friske fuglekasser til Larsens fugle
23. februar 2018
Johannes Larsen Museet

Vores trofaste, frivillige fuglelsker, Mogens Salling, har brugt de sidste uger på at gennemgå og rense og renovere alle samtlige fuglekasser i Larsens have.

Efterlysning: Værker af Christine Swane søges
19. februar 2018
Johannes Larsen Museet

Ejer du et værk af Christine Swane (1876-1960), vil vi meget gerne høre fra dig. Vi efterlyser værker til vores store sommerudstilling GRØN - modernisten Christine Swane

Den Fynske Kulturarvsekspedition
8. februar 2018
Johannes Larsen Museet

Ole Lejbach og Jens Blendstrup har endnu engang besøgt Fyn

Vinterferie 2018
6. februar 2018
Johannes Larsen Museet

Måske bliver det indevejr i vinterferien – det satser vi en lille smule på på Johannes Larsen Museet. Vi sørger nemlig for, at der er noget at lave inde i varmen hos os.